кафето намалява с 20% риска от инфаркт

Консумaцията на няколко чаши кафе или чай на ден предпазва от сърдечни болести, разкриват учени от Холандия след 13 години опити, предаде Би Би Си онлайн.

Пиещите повече от шест чаши чай на ден понижавали риска от болести на сърцето с една трета, показва проучване сред 40 000 души. Същият ефект давало и пиенето от две до четири кафета на ден.Според изследването дори тези, които пият по повече от определените за полезни количества, не са застрашени от удар и рак повече отколкото тези, които не употребяват напитките.

Причина да пием кафе.

Кафето помага за възстановяването след физически натоварвания
Затова и неслучайно повечето енергийни напитки съдържат кофеин. Учените свързват това негово въздействие със способността на кофеина да ускорява усвояването на въглехидратите, което от своя страна тонизира мускулите.